Friday, June 8, 2012

Poland - Ukraine

Euro 2012 di Ukraine dan Poland akan bermula secara rasminya malam ni.  Ini bermakna dalam sebulan ni rakyat Malaysia ramailah yang akan bertukar menjadi beruang panda.  Harap2 produktiviti di pejabat tidak terjejas dengan pesta sukan bola sepak kedua selepas piala dunia ni.

Surat khabar kat Jerman aku tengok penuh cerita pasal pasukan diorang.  Tapi haram sepatah pun aku tak faham apa yang ditulis kat dalam tu, takat tengok gambar je lah.  So, sekali lagi untuk kali ketiga berturut2 selepas Euro 2008, World Cup 2010 aku akan sokong pasukan Jerman.  Kali ni ada pasukan kedua yang aku suka iaitu Perancis.  Kehebatan Perancis terbukti dengan kemenangan 21 kali berturut-turut dalam pertandingan mahupun perlawanan persahabatan.  Walau bagaimanapun aku juga tak dapat menafikan kehebatan pasukan Sepanyol dan Belanda yang penuh dibarisi bintang2 hebat dalam arena bola sepak.

Ok aku takmo ulas panjang2.  Sama2 kita saksikan dan sokong pasukan pilihan masing2.

Euro tu Euro la jugak, tapi jangan lupa 7.30 malam ni Harimau Malaya akan berjuang di Kota Singa.  Good Luck...