Sunday, March 25, 2012

Kuala Lumpur - Krabi

Entry yang dah 3 bulan terperam. Asal nak start menulis je, mood tak mari. Tu yang dah basi baru nak tulis tu.

Dari KL ke Krabi mengambil masa sejam perjalanan. Waktu kat imigresen hanya nampak seorang je perempuan yang bertudung. Kalau yang lelaki pulak muka ala2 sepesen jer, so tak dapat le nak kenal pasti sama ada rakyat Malaysia atau pun tidak.

Dari airport ke pekan Ao Nang menaiki teksi dalam 2o minit. Driver teksi ni perempuan, tapi bleh tahan jugak minah ni drift. Sebelum sampai ke penginapan, singgah siap2 beli pakej islandhopping untuk esok dan jungle trekking lusa. Masa kat travel agent ni le terserempak dengan 5 orang jejaka dari Malaysia yang naik sama flight ngan kitorang tadi.

Penginapan kat betul2 tepi jalan, so nak keluar merayap takde masalah langsung. Lepas letak beg dan fresh up skit, terus merewang kat pekang Ao Nang ni. Berjalan mencari makanan le apa lagik. Mula2 harusla pekena pancake yang di jual di gerai tepi jalan tu. Pancake ni dia tebar ala2 mcm roti canai. Ada macam2 perisa seperti cheese, coklat, mangga, pisang, kelapa, nutella, jem yang boleh dipilih ikut selera tekak masing2.

Pancake ni dimakan sambil menikmati panorama mentari terbenam di tepi pantai. Kat sini gile ramai pelancong sampaikan tak rasa pun macam berada di negara Thailand/Asia Tenggara, tapi macam berada di Europe je gayanya sebab mat salleh punyelah ramai.

Sambil tunggu matahari, kitorang cuci mata menengok mat2 salleh yang ensem2 menayang body yang 6packs masing2. Terpaksala keluarkan perkataan "kacak" menggantikan handsome dan "buaya" menggantikan 6 packs. Kang tak pasal2 plak diorang semua paham apa yang kitorang dok cakap.

Bila matahari dah terbenam barulah pergi dinner pekena masakan Thai. Walaupun kedai tu kecik seco'et jer, tapi pelanggan ramai yang beratur menunggu. Lepas makan sambung lagi jenjalan tawaf area tepi pantai dan juga kedai2 jualan untuk usha2 barangan yang dijual. Usha je, tapi tahan dulu keinginan untuk membeli.

Waktu malam ni di tepi pantai diorang ada pasang tanglung dan juga bunga api untuk memeriahkan suasana malam di Ao Nang.