Sunday, April 15, 2012

Phi Phi Island

Lepas breakfast, tunggu van datang ambik untuk ke pantai Krabi tempat naik speedboat untuk pusing pulau hari ni. Kitorang adalah penumpang terakhir yang diambil pada hari ni. Dalam 5 minit naik van, sampailah ke tempat yang dituju.

Sampai kat sini jumpa le 5 orang mamat Malaysia semalam yang dah sampai dari awal. Rupa2nya ada mamat chinese look yang duduk sebelah aku dengan awek dia dalam van tadi pun orang Malaysia jugak, nasib baik tak cakap yang bukan2, kalau tak konpem kantoi. Yang bestnya, mamat ni kalo tengok ada iras2 Apek Khairul Fahmi, terutama kat mulut dan hidung. So, dalam speedboat kitorang hari ni ada 11 orang rakyat Malaysia daripada keseluruhan 25 orang. Maka bolehla bikin boat ni abah kitorang yang punyer.



Aktiviti island hopping ni sama je kalau pegi mana2 pulau pun. Snorkeling, mandi laut, tengok pemandangan pualu dan sewaktu dengannya. Pakej yang kitorang amik ni melibatkan 7 pulau. So, banyak kali le naik turun bot hari ni. Antara tempat menarik Maya Bay, Monkey Bay, Bamboo Island, Viking Cave, Phi Phi Leh Lagoon, Hin Klang.

Yang paling best makan tengah hari secara buffet. Pergkhh...puas dapat makan masakan Thai yang dimasak sendiri oleh orang Thai di bumi Thailand. Seafoodnya segar2, meleleh air liur. Kena plak makan waktu tengah hari rembang dan di saat kepenatan mandi laut dan snorkel. Memang kena sangat. Slurrppp... Nak2 plak bila rehat kat pantai lepas kenyang perut, ada pulak pompuan tengah sunbathing dengan topless selambak depan mata. Nak tengok tak tengok serba salah plak hehehehehee. Budak2 lelaki pakat urut dada jerla.

Habis pusing pulau, kembali ke Krabi. Dari Krabi ke tempat penginapan masing2 kali ni naik open bus panjang. Balik ke Ao Nang ikut jalan kampung, bolehla tengok pemandangan kampung di sekitar.

Malamnya lepas dinner di kedai biasa tu, kitorang amik motosikal tuk-tuk untuk ke pasar malam yang terletak di pekan Krabi. Dekat 20 minit juga naik tuk-tuk ni yang memang muat2 untuk kitorang berempat. Kat sini usha2 barangan yang dijual dan merasa masakan tempatan. Yang penting sutun bakar dia memang terbaik dari ladang dan jus strawberi pun sedap gilak.