Monday, November 21, 2011

Jangan Gentar

Hari ni hari penentuan yang dinanti2kan oleh seluruh rakyat Malaysia. Dan juga Indonesia pastinya. Semua orang dah tak sabar2 nak tunggu detik 8 malam nak menyaksikan pertarungan untuk kali kedua antara Garuda dan Harimau Muda.

Since gold medal from football is a mother of all gold medals, semua orang akan beri tumpuan lebih pada sukan ni. Ada yang anggap tak menang juara keseluruhan pun takpe, asalkan menang pingat emas bola. Tak bererti menang 100 pingat emas tapi tak dapat emas dalam bola. Semoga segala kejian, cacian dan provokasi yang dilakukan oleh rakyat Indonesia dapat diharungi dengan tabah oleh pasukan Harimau Muda khususnya dan seluruh atlet Malaysia di sana amnya.

Tanpa kelibat Izzaq dan Kecik yang confirm tak dapat bermain akibat cedera, adik Awa, Irfan dan Fandi yang masih dalam keadaan 50 - 50, harap2 pemain lain mampu bermain dengan baik hari ni. Mana le tau kot2 hari ni Thamil Arasu plak yang menjadi hero kan. Yelah, sebelum ni sume orang kutuk/maki Izzaq, tup2 beliau jaringkan gol kemenangan menentang Thailand. Kutuk/maki Fakri, beliau yang berjaya membawa Malaysia ke pentas akhir. Sekarang ni orang kutuk Thamil, harap2 beliau membuat kesinambungan seperti Izzaq dan Fakri.

Sama seperti rakyat Malaysia yang lain, semoga orang kampung saya Badd dan rakan2 mampu mengulangi kejayaan tahun 2009 dan harap2 kejayaan menewaskan Indonesia pada peringkat kumpulan hari tu menjadi pembakar semangat diorang.

Indonesia vs Malaysia
Indonesia Bisa vs Malaysia Boleh
Garuda di dadaku vs Tanah tumpahnya darahku
Garuda vs Barakuda... oppsss Harimau Muda