Wednesday, June 29, 2011

Leaving on a Jetplane... Jetlag

Hari ni dah masuk hari ke-6 sejak aku kembali dari benua Eropah namun kesan jetlag masih lagi belum hilang. Waktu kat sana ingatkan ok jer, tak kena jetlag sebabnya kat sana aku boleh tido dan bangun ikut waktu sana.

Aku sampai Malaysia jam 7.10 malam hari Khamis. Pukul 6 pagi (Jumaat)baru aku tido. Esoknya dan lusanya pulak pukul 5 lebih. Diikuti dengan pukul 3 pagi. Tapi itu semua takpe, sebab masih hari cuti. Kiranya lepas tu boleh cover tido lah kan. Hari Isnin pagi aku pegi keje ok je walaupun tido lewat sebab dah tido banyak sebelum tu.

Masuk je hari Selasa, aku tak boleh nak angkat mata kat office sebab malamnya aku tido jam 3.30 pagi. Apa nak buat, dah jenuh paksa mata tapi tak boleh nak lena awal. Yelah, beza masa antara sini dengan kat sana 7 jam. Tu pasal mata aku terbuntang jer walaupun time tu ayam dah nak bangun berkokok. Sudahnya kat oficce aku tersengguk2 walaupun tengah berdiri cari fail dan tengah potong kertas. Nak tido memang takleh le sebab line tidak lagi seclear dulu sejak aku pindah tempat ni.

Kawan yang sama2 pergi dengan aku lagi teruk, sampai tak tido langsung. Terpaksa curi2 masa tido kat office. Nampaknya lepas ni kalau nak ke negara2 yang perbezaan masa banyak dengan Malaysia aku kena tambah cuti lagi banyak la kot. Nak cover tido punye pasal. Kang tak pasal2 je aku tersengguk2 kat office. Mau bos aku kasi lempangan ala2 Nabil sambil berkata "haaaa ini makanan diaaa".

Semalam perkembangan aku dah makin ok, berjaya tido jam 2.00 pagi walaupun kat office aku mengantuk nak mampus. Kononnya lepas balik office tu nak cover tido, tapi haram. Sampai2 je kat rumah hilang terus rasa ngantuk tadi. Nak2 pulak bila benda2 kat bawah ni sampai kat tangan aku. Memang rasa letih dan mengantuk hilang entah ke mana.


Pas masuk untuk sesi latihan bagi Arsenal, Chelsea dan Liverpool



Tiket menonton perlawanan pasukan Harimau Malaya menentang Chelsea, Liverpool dan Arsenal


Excited terlebih sudah bila benda2 ni ada dalam tangan. Untuk makluman aku bukanlah penyokong bagi ketiga2 pasukan tersebut sebab dalam Liga Perdana Inggeris aku peminat Setan Merah. Memandangkan yang akan datang ke Malaysia ialah 3 pasukan yang tergolong dalam Big 4, memang menarik la kan untuk ditonton secara langsung. Apatah lagi ketiga2 tiket serta pas sesi latihan tersebut turun dari langit terus ke tangan aku (percuma) heheeheh. Nak2 pulak waktu bercuti hari tu aku sempat melawat Stadium Emirates (Arsenal), nak la jugak merasa bertentang mata dengan Van Persie dan uncle Arsene Wenger live. Hari tu dapat bergambar dengan patung Wenger dan baju Van Persie je.



Sebelum kedatangan The Gunners, The Blues dan The Reds, malam ni tak sabar juga nak ngadap perlawanan kelayakan Piala Dunia menentang Taiwan. Harap2 detik kemenangan skuad Olimpik pada hari Khamis lepas berterusan kepada skuad senior pulak. Bagi aku tak kisahla main tak cantik ke, passing macam budak baru belajar main ke, bagi aku itu semua tak penting sebab yang penting ialah menang. Tak kisah macam mana cara sekalipun gol tu nak masuk. Melalui rembatan ke, tandukan ke, jolokan ke, malah kalo guna punggung sekali pun takpe, janji masuk gol dan menang.


Waktu aku bercuti hari tu terlepas 2 perlawanan yang melibatkan pasukan Harimau Malaya menentang Myanmar dan juga anak harimau menentang Lebanon di Beirut. Mujurlah waktu leg kedua aku sempat tengok dan merasai debarannya. Sampai2 je kat airport jam 7.10 tu, takde lain dah aku pikir, cuma pikir nak sampai rumah sebelum 8.45 jer sebab nak tengok bola. Tapi waktu aku sampai je kat lobi rumah aku, tetiba dengar orang bersorak. Dah gol rupanya. Aku terlambat 8 minit dari sepak mula. Terlepas le aku gol pertama jaringan adik Irfan Fazail tu.


Harap2 malam ni takdela malaun yang bangang bawak laser ke stadium lagi. Mari sama2 saksikan harimau mengaum. Bagi yang tak pegi stadium, boleh lawan mengaum dari rumah.