Friday, April 1, 2011

Dia Datang Dengan Lenggang Lenggoknya

Hari ni dapat big boss baru setelah sebulan satu office berhip hip horrey tanpa big boss. So, petang semalam ada ler taklimat dari boss bahagian aku. Pagi2 buta ni kitorang kena la get ready comel2 untuk menyambut ketibaan big boss ke office aku untuk kali pertama. Seperti biasa dan seperti yang dijangka, muka aku ni tak lain tak bukan kena la jadi penyambut tetamu kat depan2 pintu. Berdiri sengih2 senyum simpul sambut big bos katakan huahauauauau. Entah bila aku nak pencen jadi penyambut tetamu atau gadis dulang ntah. Mungkin bila muka aku dah sebesar dulang, perut buncit macam orang mengandung 6 bulan barulah aku pencen heheeh.

Big boss ni adalah big boss lelaki yang pertama aku dapat sejak 11 tahun keje kat sini. Tak tau la macam mana cara dia. Rasa2nya ok kot, sebab biasanya lelaki tak lah secerewet perempuan atau pun lelaki yang separuh perempuan. Harap2 beliau spesis yang cool dan relax. Barulah semua pekerja pon happy dan dapat senyum bila pergi ke office.

Tapi beliau akan berada di office ni 2 hari je iaitu hari ni dan Isnin. Pasni beliau balik ke office lama seminggu dan terus berkursus selama sebulan lebih. So, kira masih lagi lah kitorang dapat berhip hip horrey sepanjang ketiadaan boss no. 1 dan boss no. 2 nanti. Yahooo...
Ok, itu je nak cerita.