Wednesday, March 30, 2011

Hips Don't Lie

Pagi tadi aku panik habis. Memandangkan hujan turun dengan lebatnya yang membuai tidurku, maka aku terjaga tepat kul 6.30. Biasanya 6.20 aku bangun mandi. Lepas dah siap2 mekap dan wangi2, masanya tiba untuk pakai baju. Waktu nak pakai kain, tup2 aku terus rasa macam nak nangis. Sebabnya, kain aku tak boleh masuk kat bahagian bontot. Gilerr... tersekat kat situ tak gerak2. Jenuh aku adjust sambil berdoa supaya kain aku tak koyak ataupun tarik benang. Huwaaaa kain mak dah ketat uollsss.


Memang bila berjalan pun terasa padat kat situ. Nak tukar baju lain memang tak sempat dah, nak kena iron dulu kan. So, nak tak nak terpaksalah aku perosokkan juga daging2 yang ada agar muat2 kain aku. Gileerr dowhhh...

Semalam petang aku ada ler timbang kat bilik sebelah aku. Aku dah berjaya mencapai berat idaman iaitu 45kg. *clap clap clap*. Kan Tuhan dah kata, apa yang kita mintak dia akan bagi jugak. Cumanya sama ada cepat atau lambat ataupun tukarkan dengan benda lain yang lebih baik. So, Tuhan bagi apa yang aku idamkan selama ni, cuma lambat la sikit. Dah capai umur 30an baru lah aku dapat kan. Alhamdulillah...

Cumaaa... sekarang ni aku kena berusaha dan berdoa supaya pipi aku kurang kembung sikit agar orang tak confuse mana satu pipi mana satu dulang. Yelah, pertambahan berat aku datang seiring dengan kebesaran dan kebulatan di pipi. Kawan aku pun dah warning supaya aku kurangkan makan agar tumbesaran pipi tidak membuak2. Ohh... tak lupa juga, perut yang buncit. Sampaikan hari tu aku confuse sama ada aku ataupun kawan aku yang mengandung. Huwaaa... tersentap di situ. Dah dapat reminder ni, silalah insafi diri sendiri. Tapiii... perut yang buncit aku akan cuba usahakan untuk buat sit up. Pipi je belum jumpa penawarnya lagi.

Kesimpulannya, pasni sebelum iron baju aku kena try dulu pakai kain supaya tak panik lagi di pagi hari.