Wednesday, April 6, 2011

Ada Apa di Dalam...

Akhirnyaaa kini pastiii... Akhirnya dapat juga aku tengok filem ... Dalam Botol setelah harapan tinggal bersisa sebelum ni. Hari Sabtu kawan aku SMS bagitau ada je kat Alamanda filem ni ditayangkan. Aikkk... cemana bleh ada plak? Tak tau le baru ada ke memang dah lama ada. Tapi hari tu memang aku tengok 3 - 4 kali dalam website GSC, memang takde. Ke aku salah tengok haaa? Ahh lantaklaaa... janji hati aku berbunga2 bila dapat tau kat Alamanda ada filem ni. Nak jugak tengok menda yang disimpan dalam botol tu kan. Maklomler, aku kan tak penah tengok theheehe. Dan nak jugak la tengok scene Arja Lee tanpa seurat benang tu kann ahakssss.


Plan asal nak tengok hari Isnin, tapi tak jadi. So hari Selasa le aku pegi dengan kawan aku. Yang lagi sorang tu last minute plak cancel atas urusan keluarga. Mulanya kawan aku ajak tengok hari ni, sebab murah sikit kan. Tapi memandangkan hari ni adalah last day ditayangkan, aku takut kang tak sempat ke, ada hal ke, tiba2 filem tu tak jadi tayang sebab takde penonton ke, tak ke melepas kan. Jadi janganlah amik risiko.

Yang menonton semalam ada le dalam belas2 orang saja. Sunyi je dalam tu. Nak cakap dan nak gelak pun rasa segan, sebab kang memang ketara dengar suara sendiri. Tapi kadang2 tu mulut aku terlepas jugak la kan.

Filem ni bukan kategori filem yang ramai orang nak tengok. Dari segi seni pun tak berapa seni sangat. Apatah lagi dari segi komersil kan. Filem ni jugak bukan filem komedi walaupun dalam filem tu banyak je scene2 yang mengundang bahan ketawa. Aku pun heran, cemana orang dan aku sendiri boleh tergelak tengok filem yang bukan filem komedi dan takde langsung pon dialog ataupun aksi2 lucu. Oh ya, bagi aku Arja Lee tak perlu pon berbogel dalam filem tu. Sebabnya aku tak nampak apa2 pon... huhuhuuu.

Jalan cerita agak slow. Mula2 takut jugak, kang kecewa macam menonton filem 2 Alam lak kan. Tapi walaupun slow aku tak sempat boring la. Kawan aku pun tak tido, maknanya ok la tu. Yang pasti, menonton filem ni agak membuai emosi terutama bagi watak2 ibu (Normah Damanhuri dan Ogy Ahmad Daud). Nak kata sedih tu tidakla, tapi sangat menyentuh hati dengan penyudahan filem yang diambil dari kisah benar itu. Bagi aku, ia agak berjaya walaupun ramai yang tak suka. Apa ada hal, taste kita kan berbeza.

Moral of the story, buat sesuatu jangan mengikut hati dan nafsu, tapi ikutlah akal yang waras. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian jangan lupa bayar cukai pendapatan. Bulan April nak abis dah ni woiiiii...