Monday, March 14, 2011

PUAS & SYABAS

Tajuk ni takde kena mengena dengan agensi yang berkaitan dengan air di negeri Selangor (dulu puas, sekarang syabas), tapi ada kena mengena dengan air lain pada malam tadi. Haippp... sila jangan kona ke lain yer. Maksud aku air peluh dan airmata yang terhasil daripada kegembiraan dari bumi Birmingham.


Lepas pasangan beregu tewas, terus rasa macam down. Yelah, sebab mula2 diorang dah leading jauh, kiranya macam harapan menggunung tinggi nak menang, tapi apakan daya. Sementara nak tunggu Dato' yang bermain giliran terakhir, hati aku dah berbelah bagi nak tengok atau tak. Bukan sebab apa, aku tak sanggup tengok kalau2 Lin Dan menghampakan Dato' sekali lagi. Memang aku terus tukar siaran lain. Aku plan nak tengok sikit2 jer. Kira macam intai2 je keputusan diorang dari semasa ke semasa. Lepas je habis telemovie Dan Sebenarnya, aku pun kalih buka Astro Arena, saja le nak tengok diorang dah start main ke belum. Tup2, baru nak start. Macam tau2 plak. Last2, terus tukar hajat. Tengok dari mula sampai habis siaran.



Malam ni betul2 best gila babi tengok diorang berdua main. Apatah lagi Dato' yang transform menjadi begitu garang macam harimau nak terkam mangsa. Walaupun sebelum ni dia main best jugak, tapi malam ni nampak sangat garang lain macam je. Akhirnya... Lin Dan tumbang juga di tangan Dato' dalam kejohanan utama. Kalau tak tengok memang rugi habis. World class game by both shuttlers. Lin Dan tak demam pun semalam, so memang kemenangan ni adalah hasil dari kehebatan Dato' sendiri. Andainya Dato' Misbun ada, nescaya beliau pun akan jadi mangsa terkaman Chong Wei selepas menang.

Apa2 pun, penyokong Malaysia memang terbaik lah. Giler havoc bergema satu stadium. Lucu jugak bila tengok gelagat masing2 selepas tamat perlawanan. Macam2 kerenah waktu Dato' datang ke arah diorang. Ada yang menggigil2 tangan lepas dapat salam, ada yang sampai jatuh kamera, ada yang terjerit2 macam kena histeria lepas dapat sign Dato'. Nasib baik aku takde kat situ, kalo tak, konpem aku terjun ke gelanggang terus huahuahua.



Makcik ni pun minat Dato' tau

Habis game, terus aku tak boleh tido. Pukul 3 lebih barulah mata aku nak tutup. Punyelah happy, tak sabar nak pegi office. Kalaulah beregu pun menang, konpem aku tak tido sampai pagi huahuauau.

Tahniah Dato' Lee Chong Wei. Dato' nampak makin handsome bila menang. I lap yu selalu.