Wednesday, March 9, 2011

Perwira

Minggu ni aku agak sedikit sibuk pada setiap petang. Bukan sibuk dengan aktiviti riadah ataupun bersukan, tapi sibuk berjuang untuk melaksanakan program 5S. Ok la tu kan, atleast ada la jugak sikit kerja2 sampingan yang aku nak buat selain dari mengadap komputer saja kan.

Sebut pasal berjuang ni, hari ni aku nak ucapkan Good Luck, Selamat Berjuang dan Selamat Maju Jaya kepada para pejuang tanah air yang sedang berjuang dalam minggu ni. Sebenarnya mungkin ramai lagi yang sedang berjuang, tapi aku bagi tumpuan kepada 3 kumpulan ni je, sebab yang lain tu aku tak berapa minat sangat, so amik tau sikit2 jer.

Pertamanya aku tujukan kepada 18 orang anak2 harimau yang akan menentang pasukan Pakistan malam ni di Lahore. Jangan risaukan pasal letupan tu yer, Insyaallah korang semua akan selamat. Selamat di sana, selamat bermain, selamat mencapai kemenangan dan selamat kembali ke tanah air. Aminnn... Akak tunggu adik2 semua kat depan tv pukul 11 malam ni yer. Nanti jangan lupa lambai tangan kat akak korang ni tau. Kalau korang berjaya, nanti korang boleh jadi anak ikan mak. Theheeheh...


Keduanya, kepada pejuang2 yang berada di Birmingham yang diketuai oleh Dato' kesayangan saya. Saya tetap sayangkan Dato' walaupun Dato' tak kenal saya huahauaauauau. Saya harap Dato' berjaya mempertahankan kejuaraan yang Dato' menangi pada tahun lepas itu. Dan saya juga harap semoga Lin Dan akan demam sewaktu menentang Dato' nanti. Ingat tau, walaupun Dato' kalah, saya tetap setia bersama Dato'. Err I mean, saya tetap sokong Dato'.


Dan ketiganya, kepada pelumba2 yang meneruskan acara Jelajah 1Malaysia. Semoga Anuar Manan, Adiq Hussainie, Hariff Salleh dan lain2 pelumba dari Malaysia akan berjaya tak kiralah dari pasukan mana pun yang anda wakili.


Untuk ketiga2 acara yang dilangsungkan, aku tujukan lagu ni khas untuk mereka yang sedang berjuang. Err untuk aku sekali yang akan berjuang dengan perabot2, kertas2 dan habuk2 yang ada. Terimalah...
Perwira...
Dikaulah harapan hati penghibur kala sunyi
Pergilah berbakti membela pertiwi

Perwira...
Janganlah engkau bimbang untuk pergi berjuang
Andainya kau gugur jasamu dikenang

Dengarlah laguku cipta
Gubahan mesra dan manja
Sebagai ganti diri bersama kau berbakti
Untuk ibu pertiwi

Kekanda di medan perang
Adinda di medan seni
Sama-sama berjuang sama-sama berbakti
Semoga tabah hati

Majulah kekanda maju jangan undur
Dinda mohon doa restu
Rela sehidup semati bersamamu perwirakuuu...