Wednesday, December 29, 2010

Pelik Tapi Benar

Entry hari ni mari lihat gambar sajalah. Takde mood nak bercerita panjang, sebab tengah berdebar nak tunggu malam ni. Kedua2 gambar ni diambil pada hari yang sama di tempat yang tak berapa jauh antara satu sama lain.

Meh kita lihat gambar pertama. Kalau sebulan dua ni Malaysia kecoh dengan penemuan buaya di laut instead of sungai yang menjadi habitat utamanya, apa yang aku jumpa lagi pelik. Ni lagiii jauh tersasar dari habitat semulajadi reptilia yang sekor nih. Tapi, takde sapa pun kecoh apatah lagi masuk dalam berita.

Ni haa buaya yang aku jumpa, bapak punye besor kat parking sebuah bangunan di Putrajaya. Tapi takyah le aku bagitau bangunan mana, kang korang takut pula nak pegi situ. Kalau buaya ni ngap aku, sekali hadap je, tak perlu nak kunyah2 dah rasanya. Selambaaa je pemilik kereta ni parking kat sebelah buaya, langsung tak risau kot2 buaya tu libas kereta dia heehheheh. Inilah kot dinamakan buaya darat?


Yang kedua ni jugak berlaku sewaktu aku dalam perjalanan balik dari tempat buaya tadi tuh. Sampai kat traffic light, tengok2 semua warna menyala. Confuse, tak tau nak ikot yang mana satu. Kira hari tu kena jadi kamikaze la, redah je dengan harapan selamat. Dan nasib baik memang selamat pun. Kalau tak, mungkin selamat kembali ke Rahmatullah.


Tak tau la apa yang menyebabkan ia jadi macam tu. Sengaja nak buat lawak ke atau nak test pengguna jalan raya ke, aku pon tak tau motip sebenar traffic light tu. Harap2 ia tidak berulang lagi demi keselamatan sejagat.