Tuesday, October 19, 2010

Selamat Ulang Tahun Sayang


Ciri-ciri orang yang lahir dalam bulan Oktober:

*suka sembang
*suka orang sayang padanya
*suka ambil jalan tengah
*sangat menawan dan sopan santun (setujuuuuuu bab sopan santun tu heheh)
*kecantikan luar dan dalam
*tidak pandai berbohong dan berpura-pura
*mudah rasa simpati, baik dan pentingkan kawan
*sentiasa berkawan
*hati mudah terusik, tetapi merajuk tak lama
*cepat marah
*macam pentingkan diri sendiri
*tidak menolong orang jika tidak diminta (very2 true)
*suka melihat dari perspektif sendiri
*tidak suka terima pandangan orang lain
*emosi mudah terusik
*suka berangan-angan dan pandai bercakap (memang hobi berangan)
*emosi yang kelam kabut
*daya firasat yang sangat kuat terutama perempuan
*suka melancong, bidang sastera dan seni
*pengasih, penyayang dan lemah lembut
*romantik dalam percintaan (confirm tak)
*mudah terusik hati dan cemburu
*ambil berat tentang orang lain
*suka kegiatan luar
*orang yang adil
*boros dan mudah dipengaruhi persekitaran
*mudah patah semangat

Secara keseluruhan apa yang diperkatakan dalam kajian tersebut aku rasakan adalah 85% tepat dengan diri aku. Syukur aku diberi kesempatan lagi oleh Tuhan untuk menyambut hari lahir pada tahun ni. Seperti juga semua orang yang lain, aku hanya memohon agar Tuhan sentiasa melimpahkan kasih sayang-Nya pada aku, memurahkan rezeki, memanjangkan umur dan diberi kebahagiaan yang berkekalan. Cara setiap orang menterjemahkan erti "bahagia" mungkin tidak sama antara satu sama lain. Cuma aku harapkan aku diberi kebahagiaan sepertimana yang aku inginkan.

Selaras dengan Bulan Bahasa Kebangsaan yang disambut pada setiap Oktober, aku juga berkongsi menyambut bulan kelahiran ni dengan beberapa orang. Antaranya yang sempat aku ingat ialah:

#2 Oktober - my beloved father

#15 Oktober - my favourite Germany's football player, Mesut Ozil

#20 Oktober - Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal (Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah), Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong (Timbalan Menteri Pelajaran) dan Fatimah Abu Bakar (pelakon dan tenaga pengajar Akademi Fantasia), Pelancaran Melaka Maju 2010

#21 Oktober - my favourite national shuttler, Dato' Lee Chong Wei

#26 Oktober - my favourite singer, Faizal Tahir

Thanks everyone for the wishes thru text messages, phone calls, YM and FB. It's not the gift, but the thought that counts.