Sunday, October 17, 2010

Musim Mengawan Telah Tiba

Mulai minggu lepas aku telah dihujani dengan kad2 wangi membawa petanda musim mengawan telah tiba lagi. So, maknanya mulai minggu lepas aku dah start kembali sesi jalan2 cari nasi minyak.

Hari ni aku ke majlis perkahwinan sepupu nun di dewan kolej ke-9, Universiti Malaya di PJ nun. Dengan bangganya aku sampai ke sana tanpa sesat. Ini adalah majlis perkahwinan sepupu aku yang ke-8. Dah 8 orang sepupu aku kahwin, tapi aku hanya sempat pergi majlis kahwin 3 orang je. Motif aku tak pergi kenduri sepupu2 yang lain? Bukannya sebab aku boikot atau cuba menjadi sepupu/anak saudara yang derhaka, tapi aku malas nak balik kg jauh2 huahuahua. Mostly sepupu2 aku yang kawen semuanya kat Penang, so aku adalah tak berapa rajin nak balik semata2 untuk menghadiri majlis kawen. Yang 2 orang tu selamat aku pergi sebab kebetulan kenduri dibuat time cuti panjang. Kira kenduri time cuti perayaan la tu. Aku pun tak ingat raya apa, tapi antara raya puasa atau raya Cina lah, sebab dua2 tu je cuti raya yang aku wajib balik kg.

Sepupu yang ni kalau tak pegi memang aku kena maki sampai ke raya tahun depan la jawabnya. Yelah, gile, sah2 buat kat KL je kan. Memang takde alasan le aku tak pegi. Cari nahas namanya tu.

Sebelum pegi kenduri, kawan aku call nak ajak ke Crystal Crown Hotel untuk satu lagi majlis kahwin. Mintak ampun le sebab tak dapat nak pegi. Nak2 pula bila beliau cakap majlis kawen tu adalah majlis kawen artis. Hohhh??? Artis??? Tapi aku tak tau artis mana yang kawen hari ni sebab aku tak sempat nak tanya beliau, terus talian telefon terputus. Telefon aku plak pagi2 buta ni buat hal. Keypad lock dia takmo unlock, yang menyebabkan aku takleh nak "masuk" hp aku. Mujurlah time orang call masih boleh jawab. So, aku masih tak dapat jawapan lagi artis mana yang kawen tu.

Lepas ni ada 4 lagi jemputan kawen yang aku terima. Insyaallah kalau tak ada aral melintang pukang mungkin aku akan pergi. Mungkin tak semua, tapi yang mana dekat2 tu rasanya aku pergi la kot. So, kepada semua pengantin dan bakal pengantin, aku ucapkan selamat berbahagia hingga ke akhir hayat. Kalau semua yang kawen tu adalah sharp shooter, Insyaallah bulan Julai depan ramai2 pakat menyambut orang baru.