Tuesday, September 28, 2010

Ada Apa Denganmu

Baru2 ni kecoh pasal kes penempahan nombor plat MCA yang akan keluar tak lama lagi. Konon2nya plat berkenaan tidak akan dibuka untuk orang awam atas arahan orang tertentu. (Mungkin nak simpan untuk ahli2 MCA kot). Dan kes ni telah pun selesai. Nak cerita di sini bukan pasal MCA atau JPJ, tapi pasal plat2 menarik yang menjadi idaman ramai.

Setiap orang mungkin mengabadikan tarikh2 tertentu atau makna2 tertentu yang terkandung di plat kenderaan masing2. Plat kereta aku takde makna pun. Entah apa2 nombor entah yang aku amik. Kebetulan time aku beli kereta tu, nombor best2 semua dah habis, so aku pakai amik je nombor yang ada. Yang aku tau, nombor tu lebih kurang nombor kereta kawan aku.

Di sini ada beberapa contoh nombor plat yang bila diletakkan secara bersambung, menjadi satu perkataan. Agak menarik. Antaranya:

MAF14 - kereta Azhar Sulaiman
BES7
DAH1
CUC1
KAK1
MAW1 - tapi bukan plat kereta Mawi
PAS 46 - ni jadi rebutan bagi ahli PAS dan Semangat 46 suatu ketika dulu
MAX15 - suruh Ananda Krishnan beli nombor ni
NAJ13 - kalau aku jadi PM, aku beli nombor ni heheeh
MES51 - nasib baik Messi tak main bola kat Malaysia, kalau tak confirm dia beli nombor ni

Plat2 yang angka tunggal hingga 3 angka memang menjadi rebutan. Sanggup orang habiskan duit beribu2 semata2 untuk beli nombor cantik. Yelah, kalau dah nombor plat harga puluh2 ribu, takkan nak pakai Kancil je kan? Harusla kereta pun harga taknak kalah, beratus2 ribu.

JJJ 777 memang cantik nombor ni. Kalau tak silap milik bapak mentua aku... eh salah, bapak mentua Juliana Banos punye nih. Entah berapa ribu lah dia beli. Tapi padanla dengan kereta dia.

Agak2 la kan, ada tak orang yang sanggup berhabis duit nak beli nombor plat ni?

BAB1
PUK1
TAH1
PEN15
BUR17
MAK1
PAN747
PAL47
MAL45
MAT1
NAJ15

Tetiba aku rasa macam melucah plak hehehehe... Tak kisah la nombor cantik ke tak, nombor murah ke mahal, semua terpulang kepada kehendak dan kemampuan masing2.

p/s: Aku nak beli plat JUE 2010 le, tapi kena pi Johor plak. Takpela, tak dapat nombor tu, dapat kawen dengan pemilik BKQ 6 pon dah ok muhahahaahahahaha