Monday, January 30, 2012

Simply The Best

Semalam AJL ke-26 telah dilangsungkan. Aku setuju je dengan semua keputusan tanpa sebarang rasa tak puas hati. Cuma aku nak kongsikan apa yang aku suka dengan AJL tahun ini.

1. Aku suka sebab lagu yang aku gemari Beribu Sesalan nyanyian 3 Suara membawa pulang salah satu hadiah pada malam ni iaitu sebagai pemenang tempat kedua.


2. Aku suka sebab penyanyi kegemaran aku Faizal Tahir pun dapat salah satu hadiah iaitu pemenang tempat ketiga walaupun lagu Karma ni bukanlah antara lagu yang aku minat dari album Adrenalin. Tapi dah rezeki dia, aku setuju je hehehehhe.

Ngapela kau dah takmo join AJL tahun depan Faizal oiiii... Dah le Anuar Zain takmo join, Dato' Ct takmo join, dah tu tahun depan dan depan depan lagi nak tengok sapa je kat AJL kalo semua dah pakat2 takmo join. Huhuhuuu.

3. Aku suka tengok baju dan mekap Jac bagi lagu Sedetik Lebih. Baju dia nampak elegan terutama dengan detailing kat bahu tu. Mekap pun sweet je, kiranya dengan baju dan mekap ni Jac nampak berseri dan cantik di mata aku. Mata aku le, mata korang aku tak tau.

4. Vokal yang paling aku tunggu2 nak dengar ialah Hafiz. Hafiz ni kalau dia menyanyi, kita pejam mata sure takleh nak beza dia nyanyi live atau suara yang dirakam. Memang perfecto lah. Kemenangan Hafiz dalam kategori vokal terbaik buat kali kedua berturut-turut memang sangat tepat.

T-shirt yang dipakai Hafiz pada AJL ke-26 ... (nama aku pon ada dlm baju ni hehehe)
5. Gabungan 3 Suara versi lelaki-lelaki yang pernah bertemu dengan Pakcik Husin (Meet Uncle Husin) ni pun aku tunggu2 sangat. Ketiga2 penyanyi aku suka dengan vokal diorang bila di atas pentas. Cuma lagu2 tu macam tak berapa menarik sangat (no offense) so agak kurang sikit rasa teruja tu. But still layanzzz.. Kan best kalau diorang bertiga nyanyi dalam 1 lagu. Konpem meletop kebabommmm...

6. Aku suka dengan konsep persembahan para penyanyi tahun ni. Sebab bagi aku konsep diorang tahun ni simple, tak serabut dan tak terlalu berdrama mahupun beraksi silap mata macam tahun lepas. Rasa rimas plak. Kali ni just nice. I loiikeee.

7. Tahniah kepada semua pemenang.