Monday, July 25, 2011

Maaf! Maaf! Maaf!

Sangat busy akhir2 ni sampaikan nak update entry pon tak berkesempatan. Hari ni nak buat quick entry so that kurang la sikit rasa blog ni terabai.

Aku baru terima mengadap seseorang. Ceh bunyi macam raja plak terima mengadap. Apa2 je lah, janji maksud tu sampai. Beliau datang dengan sepucuk surat dengan harapan yang tinggi untuk mengundurkan diri dari memegang jawatan sebuah persatuan.

Setelah membaca surat peletakan jawatan beliau dan penjelasan yang diberi, aku rasa aku tak dapat terima alasan2 beliau. Aku cuba pujuk beliau agar membatalkan hasrat tersebut tapi beliau agak keberatan. Sudahnya aku cuba bagi alasan2 yang munasabah dengan sedikit ketegasan dan sekaligus menolak hasrat beliau itu.

Akhirnya beliau mengalah dan aku serahkan kembali surat peletakan jawatan itu dan menegaskan aku taknak terima peletakan tersebut. Saat beliau ingin berlalu dari bilik aku, aku ternampak pulak genangan airmata di kelopak mata beliau. Terus aku kepanasan! Terus aku rasa bersalah! Sudahnya aku tensen kerana buatkan orang hampir menangis. Ataupun telah menangis?

Saya minta maaf. Maaf! Maaf! Maaf!