Sunday, April 17, 2011

Sha Na Na... Hari Minggu Hari Bergembira


Hari Sabtu malam aku pegi shooting drama + clubbing kat Orange Dragonfly Club, Jalan Kia Peng. Sila jangan terkejut dan sila jangan pengsan. Ini bukan cooobaaan, ini betul2. So, esok pukul 6 petang di TV3, sila saksikan kemunculan aku dalam drama realiti Gadis Semasa Sunsilk. Jangan lupa tauuu. (tu pun kalau nampak muka aku ler, tapi aku rasa hujung tudung aku je masuk). Kalau tak nampak juga, sila jangan kecewa ataupun bakar tv. Aku dah cuba sehabis baik. Hahahaah... macam siut tak statement tu?




Sebenarnya aku pegi ke Konsert Gadis Semasa Sunsilk untuk drama realiti tersebut la. Kira kitorang ni jadi pelakon tambahan ler untuk scene pelakon utamanya Melda Ahmad buat konsert. Kalau muka tak dapat masuk tv pun tak kesah, janji dapat gi menghiburkan diri menonton konsert tersebut yang turut dijayakan oleh One Nation Emcee, Yuna, Ella dan Rain. Err.. I mean Hujan. (Tak dapat tengok Rain kat Sepang lastweek, aku tengok Hujan je la hhuuuhuuu).


Kitorang diberikan syampu dan conditioner Sunsilk sebagai doorgift dan juga clapper untuk ketuk2. Tapi tak ketuk pun sebab kang tak cukup tangan aku nak pegang kamera nak amik gambo lak. Bila camera fokus jer, masing2 pun buat muka teruja tergedik2, jerit2 konon happy gila la kan. Harusla, nak masuk tv kekdahnya.


Nyanyian semua artis memang happening dan menghiburkan. Best gilak. One Nation Emcee memang dah terkenal dengan fast song diorang dan juga kelincahan Mimi menari. Kiranya artis perempuan kat Malaysia ni yang dapat menyanyi dan menari dengan lincah ialah Mimi dan Stacy je kot yang aku nampak.


Kemudian diikuti oleh Yuna dengan fashion tudung wanita Afrika. Pun best jugak. Beliau diiringi oleh band beliau seperti biasalah kan. Seterusnya suasana jadi gamat bila Ella muncul. Ramai betul peminat Ella. Aura beliau sungguh terserlah sejak awal hingga akhir.


Seterusnyaaa yang aku tunggu2. Yea yeahhhh... HUJANNNNN. Music best. Gile tak best kalau dah si AG dok menggoreng bagai nak rak kat pentas tu. Nak2 plak aku masih dalam kategori tempat yang agak hampir dengan pentas kan. So, memang puas le menyanyi dengan abang Noh. Abang Noh??? Sekumpulan RAINGERS kat belakang kitorang pon dok tergedik2 menari hingga lupa diri. Siap langgar2 orang lagi. Rasa nak pangg je sekor2 budak2 baru habis sekolah tu. Kalau nak menari pon janganla sampai langgar2 orang. Huh. Potong stim jer. Dalam twitter, Noh kata malam tersebutlah antara crowd paling happening yang beliau pernah jumpa. Wooowwwweeee...


Sekarang mari kita layan gambar2 dalam konsert tersebut. Nak tengok banyak lagi gambar, tunggu la aku update fotopages nanti.


Konsert ini diacarakan oleh Ally Iskandar


Inilah Melda Ahmad yang muncul melalui youtube. Popular dengan lagu Putus. Kalau rajin silalah cari kat youtube lagu tu.


Barisan artis yang membuat persembahan. Ella, Yuna, Hujan dan One Nation Emcee



Yang ni plak gambor special. Noh senyum kat aku ler. Kau aderrr???


Nama je night club, tapi dalam konsert pada malam tu orang yang pakai tudung lagi ramai dari yang tak pakai tudung. Penyanyinya pun bertudung jugak (Yuna). So, jangan risau dan jangan pandang serong plak ingat aku pegi clubbing. Aku pun rasa ala2 gadis remaja je bila ramai benor remaja kat dalam tu. Tetiba rasa muda u ols. Eh I memang muda hape. :D


Hari Ahad turun KL lagi. Kali ni dengan nawaitu untuk shopping baju raya. Yelah, awal bulan 5 ni kan aku nak balik kampung, haruslah cari baju raya siap2. Kang kalau dah tailor taknak amik, mau menggelupur plak aku nak cari Hatta Dolmat nak buat baju raya aku karang.





Masa kat Tasik Selatan aku nyaris2 masuk tv sekali lagi. Tapi aku tak tau pulak untuk rancangan apa. Waktu tengah jalan tetiba nampak kelibat Douglas Lim . Terus aku terpandang ke arah kanan dan ternampak kamera betul2 menghala ke arah laluan aku tu. Dengan senyuman paling memikat aku pun senyum ke arah kamera. Malangnya, kamera tu belum on dan belum standby lagi pon. So, tak dapatla aku masuk tv lagi huhuuhuu.