Friday, April 22, 2011

Minggu Bersama Setiausaha

Minggu pertama bulan April adalah Minggu Setiausaha. Tapi biasanya tiap2 tahun kalau ada show2 Minggu Setiausaha oleh mana2 artis, tak semestinya setiausaha/bos je yang pegi, yang bukan setiausaha/bos pon pegi gak meraikannya. Atau dalam erti kata lain, gi mengadap artis yang sebenornye.



Tahun ni aku tak pegi mengadap mana2 artis yang buat show sempena Minggu Setiausaha pon. Takde penaja huhuhuu. So, sebagai ganti kepada mengadap artis, aku sekadar mengadap para setiausaha merangkap kawan2 baik aku je lah.

Hari Jumaat aku mengadap 6 orang kawan2 setiausaha di Johnny's Alamanda. Dua jam kat situ rasa tak puas plak nak bersembang. Banyak sangat cerita, tapi masa sangat sikit. Dah le nak jumpa diorang ni kena buat appointment 3 bulan awal. Mengalahkan nak jumpa Ketua Setiausaha Negara. Tapi takpelah, walaupun sekejap pun jadilah. Daripada takde langsung kan. Terima kasih kepada Kak S kerana sudi menaja steamboat untuk sesi hari berkenaan.

Hari Selasa pun aku jumpa 6 orang lagi setiausaha jugak. Kali ni para setiausaha kat office aku. Memandangkan masing2 takde bos pada hari berkenaan, tu pasal langkah panjang sikit hari tu. Tapi panjang pun takdelah jauh sangat, sekadar ke Presint Diplomatik je, makan kat Mr. Kabab. Makan kali ni takde penaja, sendiri taja diri sendiri.

Dua hari berikutnya aku jumpa lagi 2 orang setiausaha. Sepatutnya 3 orang, tapi yang lagi sorang terpaksa menarik diri kerana perlu menghadiri kelas di UiTM. Kali ni beza sikit perjumpaan ni. Bukan pergi makan2, tapi pergi berenang. Kelllasss tak uols? Kelas lah sangat, kau bukan reti berenang pun, takat berendam saja. Cehh!! Kitorang gi terjun tiruk di kolam Presint 5 tu. Best gak lepak kat sini, pasni sapa2 nak berenang moh le kita gi lepak sini.

So kesimpulannya, dalam seminggu aku menghadiri 3 perjumpaan dengan kawan2 setiausaha. Jadi kira kena la dengan tajuk sambutannya kan, Minggu Setiausaha dan bukannya Hari Setiausaha.

p/s: terima kasih kepada seseorang yang menghadiahkan t'shirt Hard Rock Cafe Rome kepada saya. Kira macam hadiah sempena Minggu Setiausaha gak le