Monday, March 7, 2011

Jalan-jalan Cari Makan

Setelah kawan aku terpengaruh melihat kenikmatan Qi makan murtabak Singapore dalam rancangan Jalan-jalan Cari Makan, so beliau pun ajak aku pi cari restoran ni yang terletak di Seksyen 15, Bangi.

Ikut perancangan awal, kitorang akan gerak dari Putrajaya ke Bangi. Tapi last minute, kawan aku suruh jumpa kat sana je terus memandangkan diorang bergerak dari Shah Alam direct ke tol Bangi. Aku ni agak2 seram juga takut sesat ke Seksyen 15 tu memandangkan aku pernah pegi ke sana 2 kali je. Itu pun orang yang bawak, memang aku tak amik pusing sangat jalan ke area sana. Kira tawakal je lah pegi kat sana. Kalau sesat pun aku redha je theheeheh.

Nasib baik tak sesat you! Dan akhirnya kitorang berjaya mendapatkan murtabak Singapore seperti dalam tv tu. Kitorang order murtabak 3 tingkat terus untuk 3 orang. Nyam2... makan sampai tak habis, bungkus bawa balik.


Rasa dia ok la, sedap jugak. Cuma kawan aku kata agak kering. Tapi bagi aku takdela kering sangat, sebab aku tak suka yang berminyak. Bagi aku dah ngam2 je rasa dia. Yang lawak, time kawan aku dok amik gambor murtabak ni, siap pekerja di situ offer bagi kat kitorang plak Jalan-jalan Cari Makan yang diorang dapat tu, suruh kitorang amik gambo. Memandangkan kitorang ni pemalu, so tak amik le plak tu walaupun dia dah sua theheehe.

Lepas ni rasa macam nak pegi lagi lah makan murtabak ni walaupun sebelum ni aku bukanlah penggemar murtabak sangat. Bila makan yang ni rasa macam sedap pulak. Sapa nak ikot? Jom!!!