Thursday, February 17, 2011

Suaramu Gemersiknya Bak Buluh Perindu

Hari ni aku kehilangan suara. Semalam aku hampir demam sejak lepas Maghrib hinggalah awal pagi. Pukul 8 aku dah siap berselimut sampai kepala sebab kesejukan. Entah kenapa takde angin takde ribut, tup2 aku jadi seram sejuk.

Pukul 10 malam aku terjaga memang tekak aku dah lain macam. Terasa perit bila telan air liur. Huwaaa... tidakkk!!! Aku taknak demam. Sebabnya aku dah janji dengan kawan aku nak pegi tengok fiesta belon udara panas hari ni. Kang rugi plak tak dapat memeriahkan suasana. Nak tak nak dalam pening2 lalat tu aku terpaksala bangun telan air banyak2.

Pagi ni waktu dalam kereta baru perasan yang suara aku agak ketat dan susah nak keluar. Yela, pagi2 tak bercakap dengan orang, mana nak perasan ada suara ke takde. Waktu aku melalak dalam kereta mengikut irama dari radio barulah perasan yang suara aku tak berapa keluar huhuhuu. Tapi nasib baik la aku tak demam. Hureeiii!!! Boleh tengok belon panas dengan jayanya.

Sekali... bila aku buka je internet, barulah bijik mata aku terjojol dan tepuk kepala sendiri. Sebenarnya belon udara panas tu adalah 17 - 20 Mac, bukannya Februari hauhauauua. To my friend, sorry yer... salah info. Sila jangan luku kepala aku kih kih kih.

Bercakap mengenai suara ni, teringat topik Hot FM pagi semalam iaitu Suara Yang Anda Rindui. Perkghh... kalau tanya aku harusla suara bang Pezal. Wakgakahha... tipu je. Actually I do have one. My friend's voice who always sing songs to me while playing guitar via phone. Walaupun suara beliau tidaklah sesedap suara artis top tanah air, bahkan tak mampu pun mengalahkan juara S** Idol untuk 2 tahun berturut2, tapi aku masih merindui (geli plak sebut ayat ni) nyanyian beliau yang sering menemani malam aku tu. Konon2 macam lirik lagu Aizat la "ku petik gitar akustik ini dengan harapan ia mendengar, melodi indah yang ku cipta hanya untuk luahkan rinduku padanya".


Disebabkan semalam aku lupa nak off "bluetooth" agaknya, tup2 tengah hari semalam beliau call aku setelah genap 2 bulan aku tak mendengar suara itu kerana keadaan kini yang tidak mengizinkan di mana pada masa sekarang hanya berhubung secara non-verbal (FB dan YM) sahaja. Tu pasal aku terkejut besar. Ishhh... memang betulla aku ni ada 6ixth Sense kot.

Petangnya lepas aku balik dari Alamanda, sekali lagi beliau call aku sembang pok pek pok pek macam dulu2. Aku rasa lepas tu lah terus aku demam. Demam terkejut gamaknya huhuhhuuu.